chevron-down Pijl naar links Pijl naar rechts Sluiten Linkedin Vergrootglas

Veelgestelde vragen over Gezinshereniging

Waarom kunnen de uiteindelijk gemaakte kosten verschillen van de kostenraming?

U betaalt alleen voor de kosten die uiteindelijk gemaakt zijn. Het kan zijn dat deze verschillen van de kostenraming, dit kan door veranderingen in ticketprijzen of luchthavenbelasting. In het onwaarschijnlijke geval dat de kosten hoger uitvallen, zullen wij u hier van tevoren over informeren.
Als de uiteindelijke kosten lager zijn dan aangegeven in de kostenraming, betalen wij het verschil terug. We kunnen de exacte kosten pas aangeven na aankomst in Nederland.

Kan IOM mij helpen met de betaling?

Helaas hebben wij geen middelen beschikbaar om financiële ondersteuning te bieden bij gezinshereniging.
U kunt navraag doen of er bij VluchtelingenWerk, uw lokale gemeente of netwerk (bijvoorbeeld liefdadigheidsorganisaties of kerken) fondsen beschikbaar zijn.

Kan IOM voor een uitreisvisum zorgen?

In de meeste gevallen kan IOM adviseren over de procedures rondom het verkrijgen van reisdocumenten. Het aanvragen van deze documenten moeten de gezinsleden echter zelf doen.

Kan een jong kind met IOM-assistentie reizen?

Kinderen onder de 6 worden bij meeste luchtvaartmaatschappijen geacht te reizen onder begeleiding van een volwassene. Kinderen dienen bij voorkeur te reizen met een familielid of verzorger. Als dit niet mogelijk is, kunnen wij zorgen voor een begeleider.
De kosten voor deze begeleiding bestaan uit een retourticket en overige kosten/dagvergoedingen en vallen onder de kosten van de aanvrager. U kunt een kostenraming aanvragen door het aanvraagformulier in te vullen.

Kunnen we ook gebruik maken van IOM-assistentie als we onze eigen tickets boeken?

Als u zelf tickets heeft geboekt, kunt u alleen gebruik maken van de consultatie-assistentie.
Alleen bij volledige reisassistentie kunnen wij u hulp bieden bij het boeken van tickets, een operationele begeleider, transfers, en bij zaken voor vertrek en na aankomst.