chevron-down Pijl naar links Pijl naar rechts Sluiten Linkedin Vergrootglas

5. Wat zijn de voordelen voor Nederlandse bedrijven om aan het MATCH-project deel te nemen?

Lage kosten - Het MATCH-project stelt bedrijven in staat om tegen lage kosten hoogopgeleide kandidaten te werven en tegelijkertijd te voldoen aan hoge ethische wervingsnormen. Het MATCH-project brengt geen kosten in rekening voor het opstarten van een wervingsproces. Dit is een groot voordeel voor bedrijven, omdat wervingskosten die worden gevraagd door commerciële wervingsprogramma's meestal variëren tussen 15 en 20 procent van het eerste jaarsalaris van een kandidaat en kunnen oplopen tot 30 procent voor moeilijk in te vullen vacatures1.

Hoge kwaliteit - Het MATCH-project zorgt voor talentmatches van hoge kwaliteit door middel van selectieve advertenties, geavanceerde technologieën voor de beoordeling van vaardigheden en een netwerk van gerenommeerde talentmanagers.

Flexibiliteit - Het MATCH-project biedt bedrijven flexibiliteit aan door hen binnen een kort tijdsbestek aan een geschikte kandidaat voor te stellen. Hierdoor kunnen bedrijven flexibele aanwervingsstrategieën hanteren die aansluiten op hun behoeften en de veranderende vraag op de markt. Het project ondersteunt ook de ontwikkeling van regelingen voor werken op afstand in een tijd waarin de internationale mobiliteit beperkt is als gevolg van de COVID-19-pandemie. Bovendien is er geen wettelijke verplichting voor bedrijven om uit de voorgeselecteerde kandidaten te werven als de geselecteerde profielen niet voldoen aan de behoeften aan talent of de normen van het bedrijf.

MVO-normen – Bedrijven kunnen in het menselijk kapitaal van jonge kandidaten investeren en de ontwikkeling van vaardigheden ondersteunen via opleidingsactiviteiten door deel te nemen aan het MATCH-project. Tijdens de stages faciliteert het MATCH-project de betrokkenheid van de kandidaten bij diasporaorganisaties en hun deelname aan projecten die de ontwikkeling in Afrika ondersteunen . Het MATCH-project biedt een kans om het evenwicht tussen mannen en vrouwen te bevorderen, aangezien wij ernaar streven naar een selectie van minimaal 30% vrouwelijke kandidaten.

1.Bron: NOS artikel "Zo veel vraag dat recruitmentbureau recruiter inschakelt voor recruiter"